Mi a Coaching valójában?

A coaching az USA-ból ered. Ott, aki akar cégként pénzügyileg haladni, tud. Az elmúlt 250 évben sokszor küzdöttek pénzügyi válsággal. Emiatt komoly gyakorlatuk van a nagy volumenű problémamegoldásban. Eredmény: 1) manapság pontosan tudják, adott válságjelenségre – hogyan – kell reagálni. 2) Ott minden vezetőnek van coach-a. Az USA ezért világhatalom.

Magyarország pedig ezért nem az.

1) Nálunk mindössze 1990 óta engedi az állam, hogy aki akar, haladjon. 2) Több száz cég értékesít szándékosan megtévesztő módon, „coaching” néven, tréninget és tanácsadást. 3) Kevés vezetőnek van valódi coach-a, a többségnek pedig a tanácsadásból és tréningekből elege van.

A Coaching nem tanácsadás és nem tréning.

  • Tréning: egy konkrét, kész témájú előadásanyag. Nincs téma-mozgástér. Nincs konkrét problémák, személyre szabott kezelése. Az itt kapott ismeretanyag sok egyéb forrásból elérhető. Hasznos, ha pályakezdők v. átképzésre váró munkaerő a résztvevő közönség. Haszontalan, minden más esetben. Az elhangzottakból megvalósul: 0-10%.
  • Tanácsadás: Néhány személyesnek látszó, felületes kérdés alapján, innen-onnan összeollózott konkrét, kész témájú ismeretanyag. Előnye: összeollózott jellege miatt úgy egyben nem érhető el máshol, ezért kelt személyre szabott hatást. Hátránya: Mélységi problémákra nem ad megoldást. A személyre szabottság erősen limitált. Az elhangzottakból megvalósul: 0-26.5%.
  • Coaching: Az ügyfél célirányos, mélységi kérdéseket kap és ő maga, saját erőforrásaira és pro-contra körülményeire támaszkodva hozza meg saját maga, a számára optimális döntést és vezeti el magát a Coach segítségével a számára – összességében legelőnyösebb – megoldáshoz. Előnye: Több évig elhúzódó céges és privát, nagy volumenű problémákat old meg egyszer és mindenkorra. Hátránya: haszontalanná válik, amennyiben az ügyfél torzítja a saját körülményeit v. elhallgatja azt v. csak felületes megoldást szeretne – tényleges, mélységi megoldást nem. Az elhangzottakból megvalósul: 74-100.

Kinek van szüksége coaching-ra?

– Minden vezetőnek (alsó-, közép-, felső-, top-) a magán szektorban, versenyszférában.

Miért? – Mert egyedül van. Minden egyéb külső-, belső „segítség” itt már kevés.

Ki a Coach? – jellemzően volt HR-esek, pszichológusok, pedagógusok.
Ki a Jó Coach? – cégtulajdonos v. befektető, aki csinálta már azt, amiről kérdez, beszél.
Ezt hívjuk kompetenciának. Célirányosan kérdezni emiatt tud jól. Emellett magas szintű kommunikációs és pszichológiai képességgel rendelkezik.

Kiknek előnyös a Starksil Coaching?
Befektetés szemléletűeknek. Piacvezető coaching cégek egyike vagyunk Közép-Európában. Ügyfeleink 180% százalék feletti éves bevétel növekedésről és 6-31-szeres coachingköltség-megtérülésről számolnak be.